
Frequently Asked Questions
Ako brzo djelujete, malo je vjerojatno da ćete se suočiti s ozbiljnom štetom. U većini slučajeva, nakon što ispustimo krivo gorivo, vaš će automobil za tren oka opet biti u pogonu.
Idealno je ako niste palili automobil, jer to znači da gotovo nema šanse za oštećenje. Čak i ako ste ga pokrenuli i vozili neko vrijeme prije nego što ste primijetili problem, rizik od dugotrajne štete je minimalan. Ako ste uspjeli doći kući, ali se auto ne može ponovno pokrenuti, ne brinite — to se još uvijek može popraviti, ali svakako nas nazovite da uklonimo pogrešno gorivo što je prije moguće.
Što duže pogrešno gorivo ostane u vašem spremniku, cjevovodima za gorivo i motoru, to više štete može prouzročiti. S vremenom može nagrizati gumene i plastične brtve, oštetiti cijevi i otopiti tekućine za podmazivanje.
Najbolje je ne pokušavati više puta pokrenuti automobil ili ostavljati krivo gorivo u sustavu. Upamtite, benzinski automobili trebaju benzin, a dizelski automobili trebaju dizel—sipanje pogrešnog goriva samo stvara probleme.
Mala količina nepomiješanog dizela koja je ostala u vašim cjevovodima za gorivo, u kombinaciji s malo pomiješanim gorivom u vašem spremniku, može vam omogućiti vožnju na kratkim udaljenostima. Međutim, nakon što benzin prođe kroz niskotlačnu pumpu pošiljatelja, vodovi za gorivo, filtar (koji drži oko pola litre goriva), crijeva do visokotlačne pumpe, kroz pumpu, u spremnik zajedničkog voda, a zatim kroz visokotlačne vodove do komore za izgaranje, tada se motor obično zaustavlja. Ovo je točka u kojoj šteta postaje očita - benzin u dizelskom motoru je problematičan jer skida maziva s motora i može nagrizati brtve. Kako biste spriječili daljnju štetu i omogućili vam nastavak putovanja, potrebno je u potpunosti ukloniti pogrešno gorivo. U prošlosti su ljudi mogli isisavati benzin iz svojih spremnika goriva pomoću crijeva, ali moderni dizajni spremnika za gorivo čine tu metodu nepraktičnom. Sada su za ispravno obavljanje posla potrebni specijalizirana oprema i stručnost.
Nakon što benzin prođe kroz niskotlačnu pumpu pošiljatelja, vodovi za gorivo, filtar (koji drži oko pola litre goriva), crijeva do visokotlačne pumpe, kroz pumpu, u spremnik zajedničkog voda i u visoki -tlačni vodovi do komore za izgaranje, to je tipično vrijeme kada se motor zaustavlja. Benzin u dizelskom motoru je problematičan jer skida maziva s motora i može nagrizati brtve.
Nažalost, neki glavni trgovci i servisi točenje pogrešnog goriva vide kao priliku za zaradu. Čuli smo za slučajeve u kojima su glavni dileri skupljali automobile sa samo dvadesetak eura pogrešnog goriva, a nisu ni upalili, s dvorišta benzinskih postaja. Ti su automobili zatim bili podvrgnuti nepotrebnim i skupim popravcima, uključujući zamjenu skupih dijelova. Iako bi osiguranje moglo pokriti troškove, to može dovesti do gubitka bonusa bez potraživanja ili komplikacija pri prodaji automobila, osobito ako morate objasniti zašto je na njemu bilo potrebno toliko velikih radova.
Mnogim servisima nije isplativo držati specijaliziranu opremu koju koristimo za pravilno ispuštanje goriva iz automobila. Za većinu je lakše i brže nazvati nas da obavimo posao.
Nije preporučljivo, ali da, možete pokušati. Ako je samo mala količina krivog goriva u uglavnom punom spremniku pravog goriva, možda ćete proći. Međutim, motor će vjerojatno raditi loše i mogu se pojaviti svjetla upozorenja na kontrolnoj ploči, koja će se morati resetirati u garaži. Također možete otkriti da se motor neće pokrenuti kada je hladan. Rizici uključuju koroziju gumenih crijeva, plastičnih brtvi i potencijalno oštećenje pumpi za gorivo i dijelova motora—čiji popravci mogu biti skupi. Pokušati razrijediti pogrešno gorivo je kockanje. Možda povremeno radi, ali punjenje spremnika i riskiranje oštećenja čini to skupom okladom. Pogodak i promašaj je hoćete li moći pokrenuti auto ili ga ponovno pokrenuti sljedeći dan. Kako se kaže: ako si u rupi, prestani kopati. Nazvati nas da riješimo problem i vratimo vas na cestu je vjerojatno najbolja i najisplativija opcija.
Da, lako je pomiješati punila jer se često nalaze jedno pored drugog. Mnogi ljudi pogrešno vjeruju da je AdBlue aditiv gorivu, ali nije. AdBlue se sastoji od jedne trećine uree (koja je kisela) i dvije trećine deionizirane vode. Kada se ova kisela otopina pomiješa s vašim gorivom i prođe kroz vaš motor, rezultati mogu biti štetni. Pokretanje motora samo pogoršava problem. AdBlue se koristi za smanjenje dušikovog oksida (štetnog plina) u ispušnim plinovima pretvarajući ga u dušik i vodu. Filtar čestica dodatno smanjuje krute čestice iz ispušnih plinova. Međutim, AdBlue je sklon kristalizaciji, što može začepiti brizgaljke i filtre goriva. Filteri izloženi AdBlueu brzo se raspadaju, slično kao karton natopljen vodom. Kisela urea i otopljene čestice mogu oštetiti brtve, vodove za gorivo i mlaznice. Ključno je brzo ga ukloniti, idealno prije pokretanja motora.
Da, to je bila uobičajena praksa do 1970-ih. Benzin bi mogao poslužiti kao improvizirani zimski dodatak gorivu za dizel u hladnim, udaljenim područjima poput Arktika.
Tada su dizelski motori bili jednostavni i robusni, bez visokotlačnih pumpi koje moderne motore čine glatkim i učinkovitim. Današnji motori su, međutim, puno osjetljiviji.
Ovih dana rafinerije automatski dodaju Winter Fuel Additive u zalihe dizelskog goriva već u rujnu, tako da se nema potrebe oslanjati na stare trikove.

